ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM
W naszej kulturze konflikt traktowany jest jako coś niepożądanego, jako niechcianą konfrontację lub coś czego należy unikać. W tym ujęciu konflikt kojarzy się ze światem wygranych i przegranych.
Podczas gdy konflikt jest po prostu częścią życia. Jest wyrazem tego, że ludzie, którzy ze sobą pracują, mają swoje wizje i aspiracje. Konflikt jest informacją, że dla kogoś ważne jest „to i to”, a dla kogoś innego „tamto”.
Jak wdrożyć strategię wygrany – wygrany? Jak nie uruchomić gadziego mózgu do walki lub ucieczki, ale wykorzystać konflikt do nawiązania lepszego kontaktu pomiędzy stronami? Jak rozpoznać potrzeby ludzi i na ich podstawie stworzyć bardziej innowacyjne rozwiązania biznesowe? Szkolenie to wyposaży cię w konstruktywne strategie rozwiązywania konfliktów i techniki mediacji zgodne z metodą Non-Violent Communication.
Program
- Konflikty w organizacji
- Organizacyjne przyczyny konfliktu
- Analiza sytuacji konfliktowej
- Rodzaje konfliktów
- Rozwiązywanie konfliktu poprzez mediacje, arbitraż i facylitację
- Emocje i potrzeby stron konfliktu
- Proces zarządzania konfliktem
- Spirala konfliktu według J. Coleman
- Kierowanie konfliktem
- Styl lidera w praktyce
- Style komunikacji PCSI
- Prowadzenie trudnych rozmów
- Sukces w zarządzaniu konfliktem
- Bariery komunikacyjne
- Czynniki sukcesu
- Kluczowe umiejętności lidera