Wdrożenie kultury coachingowej to już nie jest luksusowa opcja, ale warunek konieczny do konkurencyjności i wyważonego rozwoju organizacji. Coaching, wprowadzony w całej organizacji, wspiera rozwój przywództwa i poprawia motywację, wyniki i współpracę między pracownikami. O jakości kultury coachingowej decyduje powszechność i poziom kompetencji coachingowych u wszystkich osób w organizacji. Korzyści z wdrożenia kultury coachingowej to bardziej świadome działanie, poprawa relacji między funkcjami, myślenie strategiczne, bardziej pozytywne postawy i więcej innowacji. W kulturze coachingowej pracownicy dążą do rozwijania kompetencji coachingowych i stawania się menedżerami-coachami. Jednym z narzędzi wdrożenia kultury coachingowej są nasze szkolenia Coaching Clinic Fundamentals i Coaching Clinic Advanced.
Proces
- Przygotowanie
- Ocena istniejącej kultury
- Zasoby
- Budowanie zespołu wewnętrznych coachów
- Rozwój wewnętrznych coachów
- Współpraca z zewnętrznymi coachami
- Pozycjonowanie coachingu
- Promowanie coachingu w organizacji
- Stworzenie zasad i procedur
- Wsparcie coachów w pracy
- Mierzenie efektów
- Ocena kultury coachingowej i wyników