EMPATIA LIDERA
Szkolenie rozwija kompetencje budowania relacji z pracownikami i klientami opartych na zaufaniu. Uczestnicy zdobywają świadomość własnych emocji i potrzeb oraz potrafią słuchać emocji i potrzeb współpracowników. Uczestnicy rozpoznają co blokuje empatyczne połączenie i jak sobie radzić z krytyką i ocenami. Szkolenie rozwija umiejętności dawania konstruktywnej informacji zwrotnej.
Program
- Czym jest empatia
- Po co nam empatia
- Objawy empatii i jej braku
- Czy empatii można się nauczyć
- Poziomy empatii: poznawcza, emocjonalna, potrzeb
- Słuchanie empatyczne
- Słuchanie na 3 poziomach (fakty, uczucia, potrzeby)
- Narzędzia empatycznego słuchania: Parafraza, Odzwierciedlenie
- Bariery empatycznego słuchania – filtry i dystraktory
- Współpraca oparta na empatii
- Potrzeby a oczekiwania
- Efektywne i nieefektywne komunikowanie oczekiwań
- 5 strategii reagowania na oczekiwania (Odrzucenie, Spełnienie, Unikanie, Kompromis, Współdziałanie)
- Style komunikacji – PCSI
- Model 4 stylów komunikacji Coach U (Kierujący, Prezentujący, Mediacyjny, Strategiczny)
- Jak każdy styl komunikuje się z innymi
- Jak poprawić współpracę znając styl własny i drugiej osoby.
- Empatia w rozwiązywaniu konfliktów
- Empatyzowanie z uczuciami, potrzebami i perspektywą drugiej strony konfliktu
- Proces „rozpuszczania wizerunku wroga” – negatywnego wizerunku przeciwnej strony
- Strategie rozwiązywania konfliktu oparte na empatii
- Wykorzystanie konstruktywnego potencjału konfliktu
- Empatia w feedbacku
- Znaczenie feedbacku dla poprawy współpracy
- Model feedbacku FUS
- Feedback dyrektywny i feedback oparty na empatii
- Uczucia i potrzeby nadawcy – używanie komunikatu JA
- Zauważanie emocji i potrzeb odbiorcy. Dostosowanie przekazu.
- Asertywność
- Respektowanie granic własnych i drugiej osoby
- Reakcja asertywna, agresywna i pasywna
- Asertywność a empatia
- Techniki asertywnej komunikacji
- Zaufanie
- Zaufanie jako warunek efektywnej współpracy opartej na empatii
- Czynniki budujące i podważające zaufanie
Długość: 1 dzień
Napisz do nas, aby dowiedzieć się więcej
i umówić się z naszym trenerem-coachem:
kontakt@coachu.pl