background

Empatia lidera

EMPATIA LIDERA

Szkolenie rozwija kompetencje budowania relacji z pracownikami i klientami opartych na zaufaniu. Uczestnicy zdobywają świadomość własnych emocji i potrzeb oraz potrafią słuchać emocji i potrzeb współpracowników. Uczestnicy rozpoznają co blokuje empatyczne połączenie i jak sobie radzić z krytyką i ocenami. Szkolenie rozwija umiejętności dawania konstruktywnej informacji zwrotnej.

Program

  1. Czym jest empatia
  • Po co nam empatia
  • Objawy empatii i jej braku
  • Czy empatii można się nauczyć
  • Poziomy empatii: poznawcza, emocjonalna, potrzeb
  1. Słuchanie empatyczne
  • Słuchanie na 3 poziomach (fakty, uczucia, potrzeby)
  • Narzędzia empatycznego słuchania: Parafraza, Odzwierciedlenie
  • Bariery empatycznego słuchania – filtry i dystraktory
  1. Współpraca oparta na empatii
  • Potrzeby a oczekiwania
  • Efektywne i nieefektywne komunikowanie oczekiwań
  • 5 strategii reagowania na oczekiwania (Odrzucenie, Spełnienie, Unikanie, Kompromis, Współdziałanie)
  1. Style komunikacji – PCSI
  • Model 4 stylów komunikacji Coach U (Kierujący, Prezentujący, Mediacyjny, Strategiczny)
  • Jak każdy styl komunikuje się z innymi
  • Jak poprawić współpracę znając styl własny i drugiej osoby.
  1. Empatia w rozwiązywaniu konfliktów
  • Empatyzowanie z uczuciami, potrzebami i perspektywą drugiej strony konfliktu
  • Proces „rozpuszczania wizerunku wroga” – negatywnego wizerunku przeciwnej strony
  • Strategie rozwiązywania konfliktu oparte na empatii
  • Wykorzystanie konstruktywnego potencjału konfliktu
  1. Empatia w feedbacku
  • Znaczenie feedbacku dla poprawy współpracy
  • Model feedbacku FUS
  • Feedback dyrektywny i feedback oparty na empatii
  • Uczucia i potrzeby nadawcy – używanie komunikatu JA
  • Zauważanie emocji i potrzeb odbiorcy. Dostosowanie przekazu.
  1. Asertywność
  • Respektowanie granic własnych i drugiej osoby
  • Reakcja asertywna, agresywna i pasywna
  • Asertywność a empatia
  • Techniki asertywnej komunikacji
  1. Zaufanie
  • Zaufanie jako warunek efektywnej współpracy opartej na empatii
  • Czynniki budujące i podważające zaufanie

Długość: 1 dzień

background

Napisz do nas, aby dowiedzieć się więcej
i umówić się z naszym trenerem-coachem:
kontakt@coachu.pl