Stwórzmy świat, w którym każdy jest szanowany
i może być sobą.
“Różnorodność jest potencjalnym źródłem przewagi konkurencyjnej,
dzięki któremu firmy mogą pozyskać ludzi o rozmaitych talentach i punktach widzenia,
mogących poradzić sobie ze złożonością i z niepewnością wciąż zmieniającego się środowiska w XXI wieku.
Innymi słowy, jeżeli będziesz we właściwy sposób sprawować przywództwo,
poprzez różnorodność osiągniesz przewagę konkurencyjną.
Jeżeli tego nie będziesz należycie robić, utracisz ją.”
– John R. Schermerhorn
DIVERSITY & INCLUSION
Szkolenia Diversity & Inclusion (Różnorodność i Włączanie, w skrócie D&I) uczą, jak tworzyć bardziej różnorodną i inkluzywną organizację, w której każdy jest szanowany i może być sobą – niezależnie od płci, koloru skóry, narodowości, wieku, orientacji seksualnej i innych cech. Uczestnicy dowiadują się, jak powstają uprzedzenia, jakie są ich skutki i jak im przeciwdziałać z pozycji współpracownika czy lidera. Szkolenia z tej serii pozwalają poznać pozytywny wpływ różnorodności i inkluzywności na zaangażowanie pracowników, innowacyjność i klientocentryczność firmy. Dostarczają one również praktycznych, sprawdzonych rozwiązań w zakresie motywacji i komunikacji D&I. Warsztaty prowadzone są przez trenerów osobiście zaangażowanych w działania antydyskryminacyjne, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami i licznymi przykładami z rozwijania D&I w praktyce.
Program
1. Zrozumienie i akceptowanie różnic
- Korzyści z budowania różnorodności
- 3 wymiary różnic: tożsamość pierwotna (rasa, wiek, płeć, niepełnosprawność, orientacja seksualna), tożsamość wtórna (poziom wykształcenia, miejsce zamieszkania, poglądy religijne, polityczne), tożsamość organizacyjna (staż pracy, stanowisko, branże).
- „Nieświadome uprzedzenia” (unconscious bias)
- Świadoma i nieświadoma dyskryminacja
- Różnice między stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją
- Inkluzywna rekrutacja
2. Efektywna komunikacja w różnorodnych zespołach
- Wyzwania menedżera różnorodnego zespołu
- Jak budować poczucie przynależności w miejscu pracy
- Skuteczna komunikacja pomimo różnic indywidualnych
- Inkluzywny język, terminologia i podejście oraz narzędzia pozwalające śledzić ten język
- Szacunek dla różnic w informacjach zwrotnych
3. Budowanie kultury szacunku i akceptacji
- Przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów
- Bycie przykładem jako lider zespołu
- Przeciwdziałanie konfliktom wynikającym z różnic
- Zapobieganie sytuacjom wykluczania i unikania współpracy
- Prowadzenie trudnych rozmów