DIAGNOZA – PULS ORGANIZACJI
Czym jest badanie pulsu organizacji?
Badanie pulsu organizacji (BPO) to krótki i regularny zestaw pytań wysyłanych do pracowników w celu dostarczenia przydatnych informacji na temat ich zaangażowania i satysfakcji. Jak sugeruje termin „puls”, badanie pulsu jest przeprowadzane w celu ciągłego pozyskiwania opinii pracowników na temat ich doświadczenia zawodowego oraz identyfikowania problemów, z którymi borykają się w tej chwili. Niektóre firmy dystrybuują je raz w tygodniu, inne co dwa tygodnie, a jeszcze inne raz w miesiącu. Generalnie powinny one być dystrybuowane co najmniej raz w miesiącu, aby przyniosły wartość.
Co może zmierzyć BPO?
Różne rodzaje badań pulsu obejmują:
- Badanie pulsu doświadczenia w zakresie onboardingu:
- Pytania ankietowe dotyczące pracy zdalnej:
- Ankiety dotyczące różnorodności i integracji:
Zalety badań pulsu
- Pozwala uchwycić trendy
- Działa jako system wczesnego ostrzegania (działaj, zanim problemy staną się zbyt duże)
- Dają większy wskaźnik zwrotów
- Dostarczają bardziej rzetelnych danych
- Szybki czas realizacji
- Badania roczne a badanie pulsu. Coroczne ankiety mierzą stan organizacji w określonym momencie, podczas gdy badanie pulsu pozwala identyfikować i mierzyć trendy. Jest to niezwykle ważne dla działów HR, które chcą stale ulepszać i udoskonalać swoje inicjatywy zaangażowania pracowników.
Jak Coach U może pomóc zwiększyć zaangażowanie pracowników
Zbieramy w postaci elektronicznej opinie pracowników poprzez ankiety pulsu. (klienci wybierają najczęściej comiesięczne ankiety).
Następnie zbieramy odpowiedzi i przekazujemy kierownikom zespołów i liderom HR przejrzysty raport z wynikami. Za pomocą takich raportów można śledzić zaangażowanie pracowników w czasie rzeczywistym i poznać najważniejsze możliwości poprawy. Można segmentować dane według menedżerów, działów, stażu pracy i innych. Posiadamy również bibliotekę łatwych do wdrożenia działań z organizacji odnoszących największe sukcesy.