“Prawdziwy lider musi mieć odwagę, aby podejmować twarde decyzje i wrażliwość, aby słyszeć potrzeby ludzi” powiedział kiedyś sławny amerykański generał Douglas MacArthur. Przywództwo które łączy twardość i dyrektywność z wrażliwością i słuchaniem nazywamy coachingowym. Wiele badań i doświadczenia licznych organizacji pokazują, że taki styl przywództwa najskuteczniej buduje i utrwala zaangażowanie ludzi. Takiego przywództwa oczekują w coraz większym stopniu nowe pokolenia pracowników, tzw. millenialsi. Potwierdza to Kathrin Menges, wiceprezes HR w światowym zarządzie firmy Henkel, według której młode pokolenie jest zainteresowane pracą z pasją, co wymusza na firmach rozwój angażującego przywództwa łączącego cele firmy z aspiracjami pracowników .
Jednocześnie badania pokazują, że taki styl jest dla menedżerów najtrudniejszy. Czy lubimy mówić innym, co mają robić? Większość z nas tak. Czy lubimy, gdy ktoś mówi nam, co mamy robić? Większość z nas nie! Ten paradoks powoduje, że coachingowe przywództwo jest dla menedżerów wyzwaniem.
Program Coaching Clinic odpowiada na to wyzwanie, pomagając menedżerom stać się liderami łączącymi osiąganie twardych wyników z koncentracją na zaangażowaniu pracowników.
Coaching Clinic to najbardziej renomowany program coachingu menedżerskiego na świecie, w którym wzięło udział ponad 150 tysięcy menedżerów i liderów.
Coaching Clinic to dwudniowy warsztat, podczas którego uczestnicy otrzymują szereg konkretnych narzędzi, które mogą zastosować od razu w organizacji, takich jak model rozmowy coachingowej.
Co uczestnicy uzyskają w wyniku warsztatów Coaching Clinic?
Uczestnicy warsztatów twierdzą, że zastosowanie umiejętności coachingowych rozwijanych podczas warsztatów powoduje:
- wzrost kreatywności i samodzielności ich pracowników;
- ich większą satysfakcję z pracy;
- utrzymanie kluczowych pracowników;
- szybszy rozwój pracowników o dużym potencjale;
- lepszą i bardziej konstruktywną komunikację w organizacji;
- bardziej udaną współpracę w ramach zespołów i organizacji;
- większe zaangażowanie pracowników w realizację celów.